Knäck

Idag har lillan och jag legat sjuka, men inte blir man sysslolös för det ;)
Då sätter baktarmen igång och Enja sov i hela tre och en halv timma idag!!!
Det är ju bästa medicinen mot förkyldning, så det var skönt att hon hade den ron,
annars händer det väldigt sällan! Men knäck och ischoklad blev det idag iaf.
 
Det finns ju så många olika sätt att göra knäck på (efter en runda på google),
men jag körde efter detta recept:
 
Knäck:
2dl socker
2dl ljus sirap
2dl grädde
50g smör koka mellan
30 - 40 min rör om då och då, in i frysen Mums!
 
Hur gör ni knäck?
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma Pettersson

Samma fast har termometer i grytan och sedan brukar jag ha hackad mandel i ;)

Svar: Aha smart ;) Mandeln försvinner här, då jag är allergisk :P
thereseforsstrom.blogg.se

2012-11-26 @ 20:50:09
Postat av: Josefin

bjuuuuud

Svar: Kom då!
thereseforsstrom.blogg.se

2012-11-26 @ 22:17:18
URL: http://forsstromjosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback